SCURT ISTORIC ATELIERE

În perioada desfășurării proiectului Învățământ de calitate pentru viitorul copiilor noștri în județul Dolj, în cadrul activității A2. Ne place să învățam: activități de tip școala după școală, subactivitatea A2.4. Ateliere activități non-formale, elevii din grupul țintă au participat la mai multe ateliere, după cum urmează:
Image
Teatru Forum – Teatru Forum mai este considerat a fi o „repetiție pentru viață” întrucât spectatorii pot testa soluții la unele prob, pot „întoarce timpul” pentru a repara greșeli, schimba situația sau chiar cursul vieții unui personaj. În cadrul întâlnirilor elevii din grupul țintă au avut posibilitatea să dezbată și să dezbată și să-și susțină fiecare părerea în ceea ce privește modul de acțiune al personajelor din povestea interpretata chiar de iei.
În cadrul atelierului de Ingeniozitate și inovație prin experimente au fost prezentate experimente din domeniul fizicii (refracția și reflexia lumii, unde sonore, propagarea sunetului prin solide etc.) și din domeniul chimiei (reacție dintre o bază și un acid – bicarbonatul de sodiu și oțet, rolul oxigenului în întreținerea focului etc.).
Atelier de Pictura neconvențională – elevii din grupul țintă au învățat să picteze cu ajutorul frunzelor (tehnica amprentării), au „pictat“ cu ajutorul semințelor (au lipit semințe de diferite feluri pe contururi desenate în creion), dar au și pictat globulețe (din plastic), descoperind astfel tehnici prin care pot să-și înfrumusețeze obiectele din jur.
Atelier de origami și de quilling – elevii au deprins arta de a plia hârtia obținând astfel animăluțe si obiecte din jur (câine, pisică, vrăjitoare, plic, semn de carte etc.). De asemeni, cu elevii din clasele mai mari (V-VIII), folosind tehnica quilling s-au realizat felicitări de Crăciun și de 8 Martie.
 

Atelier Public Speaking Junior – elevii și-au deprins modul de a pregăti, structura și livra discursuri elocvente și bine adaptate, bazate pe o combinație echilibrată între partea teoretică și o serie de exerciții de simulare. De asemeni, elevii au exersat și vorbitul în public.
Atelier de educație antreprenoriala la elevi de gimnaziu și liceu – prin acest atelier elevii au fost consiliați în orientarea în carieră, astfel încât să fie capabili în conștientizarea propriilor nevoi și a sporirii încrederii de sine.
 

Atelier de educație globală – Cei 3R – pornind de la explicarea regulii celor 3R (Reducere, Refolosire, Reciclare) elevii au învățat că este bine să folosească alternative pahare din sticlă sau metal, în locul celor din plastic, șervețele din material textil în locul celor din hârtie, sacoșă din pânză în locul celor din plastic. De asemeni au învățat că înainte de a arunca la gunoi, trebuie să se gândească cum se pot refolosi diferite obiecte (pahare și farfurii de plastic, hârtie etc.) Din astfel de materiale s-au realizat pomișori de Crăciun, felicitări de Crăciun și de Paști, Iepurași, suporturi pentru creioane etc.
Atelierul intitulat „Biblioteca-vie“ Într-o societate în care copilul este „agresat“ din punct de vedere informatic,  prin promovarea exclusivă a unor elemente precum:  televiziunea,  Internetul,  rețelele de socializare,  jocurile video – CARTEA, ca fundament al actului de comunicare,  a devenit desuetă,  fiind considerată inutilă. Deși actul lecturii reprezintă demersul cel mai complicat pe care un individ îl poate face,  cititul pierde din ce în ce mai mult în fața unei lumi  patronate de mijloacele de comunicare informatizate. De aceea, prin intermediul acestui atelier am încercat să dezvăluim copiilor modul cum „ia naștere“ o carte, carte pe care singur au scris-o și au ilustrat-o. Elevii participanți și-au dezvoltat abilitățile de comunicare mai ușoară, lucrul în echipă, relaționarea și formarea prieteniilor, manifestarea creativității, exprimarea mai ușor în scris.
 

© 2021 Sieuinvat.ro - toate drepturile rezervate